Update 9 maart 13:30: Het oude Consumentenbond wachtwoord wordt niet meer ondersteund. Dat betekent dat gebruikers die nog geen wachtwoord reset hebben uitgevoerd, niet meer kunnen inloggen. Volg dit stappenplan om je wachtwoord te resetten.
Update 24 februari: momenteel worden de app-releases in de appstores gezet. Staat jouw telefoon op ‘automatisch apps updaten’, dan merk je dat je ineens uitgelogd bent en een foutmelding krijgt bij het inloggen. Kijk bij wachtwoord-reset-februari-2020 om een nieuw wachtwoord in te stellen. Het is belangrijk dat alle Huisbaasje gebruikers de laatste versie van de app downloaden op hun device en de wachtwoord reset uitvoeren. Door je wachtwoord te resetten, maak je een Huisbaasje account aan. Na een aantal weken zal het inloggen met een Consumentenbond account niet meer ondersteund worden.
De energie app Huisbaasje is in 2016 ontwikkeld door Aurum Europe en de Consumentenbond. Het product was de afgelopen jaren te koop in de webshop van de Consumentenbond. In die tijd hebben veel huishoudens via de Consumentenbond een Huisbaasje aangeschaft. Aurum was altijd al de partij die de app, de meetstekkers, de service en het beheer leverde. Per december 2019 gaat de Consumentenbond stoppen met de verkoop van Huisbaasje en gaat de dienst geheel naar Aurum.
Wat gaat er veranderen voor Huisbaasje gebruikers?
Huidige gebruikers zullen weinig merken van de verhuizing. Aurum was altijd al volledig betrokken bij Huisbaasje en neemt nu de complete dienstverlening over. Iedereen die Huisbaasje via de Consumentenbond gekocht heeft, kan rekenen op voortzetting van de dienstverlening. Had je tot op heden een vraag over Huisbaasje, dan werd deze al beantwoord door ons. En dat blijft zo. Omdat wij Huisbaasje actief blijven aanbieden, zal de app ook continu verbeterd worden. Als Huisbaasje bezitter hoef je je geen zorgen te maken dat de app veroudert. Sterker nog: er komen een paar mooie functies bij!
Update van de app
We hebben goed geluisterd naar feedback van gebruikers. Zo kunnen we de app blijven verbeteren. Één van de nieuwe functies die we alvast kunnen verklappen is de Huisbaasje web app. Zo kun je straks ook vanaf je computer Huisbaasje gebruiken.
Waarom stopt de Consumentenbond met Huisbaasje?
De Consumentenbond is er nog steeds van overtuigd dat inzicht in je energieverbruik helpt bij energiebesparing. De bespaarcijfers van Huisbaasje na het eerste jaar wijzen dat ook uit, met een gemiddelde besparing van €75 op gas en €50 op stroom. Maar Huisbaasje vraagt meer mankracht, tijd en geld van de Consumentenbond dan eerder werd aangenomen.
Login
Waar je nu in de Huisbaasje-app inlogt met je Consumentenbond account, verandert dat op termijn. Hierover word je vooraf geïnformeerd door ons. Tot die tijd kun je gewoon je huidige inloggegevens blijven gebruiken.
Heb je nog vragen, stuur dan een e-mail naar huisbaasje@aurumeurope.com of bel 085 – 201 98 16.
Zoals je ziet, heeft Huisbaasje een eigen website gekregen. Ben je benieuwd naar het Aurum team? Kijk dan op onze website www.aurumeurope.com/over-ons/