Update 9 maart 13:30: Het oude Consumentenbond wachtwoord wordt niet meer ondersteund. Dat betekent dat gebruikers die nog geen wachtwoord reset hebben uitgevoerd, niet meer kunnen inloggen. Volg dit stappenplan om je wachtwoord te resetten.

Update 24 februari: momenteel worden de app-releases in de appstores gezet. Staat jouw telefoon op ‘automatisch apps updaten’, dan merk je dat je ineens uitgelogd bent en een foutmelding krijgt bij het inloggen. Kijk bij wachtwoord-reset-februari-2020 om een nieuw wachtwoord in te stellen. Het is belangrijk dat alle Huisbaasje gebruikers de laatste versie van de app downloaden op hun device en de wachtwoord reset uitvoeren. Door je wachtwoord te resetten, maak je een Huisbaasje account aan. Na een aantal weken zal het inloggen met een Consumentenbond account niet meer ondersteund worden. 

De energie app Huisbaasje is in 2016 ontwikkeld door Aurum Europe en de Consumentenbond. Het product was de afgelopen jaren te koop in de webshop van de Consumentenbond. In die tijd hebben veel huishoudens via de Consumentenbond een Huisbaasje aangeschaft. Aurum was altijd al de partij die de app, de meetstekkers, de service en het beheer leverde. Per december 2019 gaat de Consumentenbond stoppen met de verkoop van Huisbaasje en gaat de dienst geheel naar Aurum.

Wat gaat er veranderen voor Huisbaasje gebruikers?

Huidige gebruikers zullen weinig merken van de verhuizing. Aurum was altijd al volledig betrokken bij Huisbaasje en neemt nu de complete dienstverlening over. Iedereen die Huisbaasje via de Consumentenbond gekocht heeft, kan rekenen op voortzetting van de dienstverlening. Had je tot op heden een vraag over Huisbaasje, dan werd deze al beantwoord door ons. En dat blijft zo. Omdat wij Huisbaasje actief blijven aanbieden, zal de app ook continu verbeterd worden. Als Huisbaasje bezitter hoef je je geen zorgen te maken dat de app veroudert. Sterker nog: er komen een paar mooie functies bij!

Update van de app

We hebben goed geluisterd naar feedback van gebruikers. Zo kunnen we de app blijven verbeteren. Één van de nieuwe functies die we alvast kunnen verklappen is de Huisbaasje web app. Zo kun je straks ook vanaf je computer Huisbaasje gebruiken.

Waarom stopt de Consumentenbond met Huisbaasje?

De Consumentenbond is er nog steeds van overtuigd dat inzicht in je energieverbruik helpt bij energiebesparing. De bespaarcijfers van Huisbaasje na het eerste jaar wijzen dat ook uit, met een gemiddelde besparing van €75 op gas en €50 op stroom. Maar Huisbaasje vraagt meer mankracht, tijd en geld van de Consumentenbond dan eerder werd aangenomen.

Login

Waar je nu in de Huisbaasje-app inlogt met je Consumentenbond account, verandert dat op termijn. Hierover word je vooraf geïnformeerd door ons. Tot die tijd kun je gewoon je huidige inloggegevens blijven gebruiken.

Heb je nog vragen, stuur dan een e-mail naar huisbaasje@aurumeurope.com of bel 085 – 201 98 16.

Zoals je ziet, heeft Huisbaasje een eigen website gekregen. Ben je benieuwd naar het Aurum team? Kijk dan op onze website www.aurumeurope.com/over-ons/

18 thoughts on “Huisbaasje is verhuisd

    1. Hoi Co,
      We hebben een aantal leuke nieuwe features klaar staan om verder ontwikkeld te worden. Het maken van exports staat in ieder geval hoog aangeschreven!
      Zodra we nieuwe features af hebben zullen we alle Huisbaasje eigenaren hiervan op de hoogte brengen.

  1. Succes Aurum-team! Ik gebruik de app vaak en het verbetert mijn gedrag nog meer.
    Klein minpuntje is dat ik bij het openen altijd de onjuiste melding krijg van een meetstoring. Ik heb gewoon geen gasaansluiting in huis door collectieve verwarming.

    Komt vast goed in jullie dynamische team

    1. Hoi Peter,
      Dankjewel! Leuk om te lezen dat Huisbaasje je gedrag verbeterd.
      We hebben er een aantekening van gemaakt en gaan volgende week contact met je opnemen om te kijken of we het probleem voor je op kunnen lossen.

  2. Ik hoop dan ook spoedig wat verbeteringen te gaan zien. Ik zou graag het verbruik willen kunnen zien tussen 2 zelf in te stellen periodes . Wat ik ook graag zou willen zien is dat je een melding krijgt als er een redelijk grote afwijking is t.o.v. het normale gebruik. Hiermee zou je dan een melding moeten krijgen als bijvoorbeeld er niets gemeten word vanwege een storing . Ik heb al 2 x meegemaakt dat ik er na een aantal dagen achterkwam dat er al een aantal dagen niks gemeten werd. De box opnieuw opstarten lost het dan wel op maar je meting is niet meer juist. De laatste keer kwam ik er pas na 12 dagen achter.

    1. Beste meneer/mevrouw Helder,

      Dank u voor de reactie. Vervelend dat u een aantal dagen zonder meting hebt gezeten.
      We gaan er voor zorgen dat de app continue beter wordt. Bedankt voor de suggesties. We gaan er naar kijken bij de doorontwikkeling.

  3. Sinds kort Huisbaasje aangeschaft, installatie was super eenvoudig en binnen 5 minuten werd het eerste verbruik al gemeten. Wij gaan nu veel bewuster om met ons verbruik van zowel elektra als gas. Wat ik wel mis is dat je niet in detail kan inzoomen op je verbruiksgrafiek. Om nog beter inzicht te krijgen zou ik gedetailleerder willen inzien wat er verbruikt is binnen dat uur qua elektra. Staat dit ook op jullie todo lijst? Succes met de doorontwikkeling en verbetering van dit nu al top product!

    1. Beste Sander,

      Dank je voor het compliment!

      Goed om te horen dat Huisbaasje jullie helpt met het bewust omgaan met het energieverbruik. Bedankt voor de suggestie. We gaan kijken of we het meenemen in de verdere ontwikkeling van de app. Die blijven we doorontwikkelen. Maar, de mogelijkheid om verder in te zoomen staat nu nog niet op de planning.

  4. Beste Huisbaasje,

    Ik ben zeer benieuwd naar het energieverbruik in de tijd door verschillende afnemers. Aan de hand hiervan kunnen jullie suggesties doen? Wassen op andere tijden, oude koelkast signaleren, etc. Kortom, niet alleen een verbruik zien van zoveel kW, maar meer detail v d afnemers. Staat dit ook op het programma?

    1. Beste Roel,

      Dank je voor je bericht en je suggestie.

      Op dit moment hebben wij geen plannen om het specifieke verbruik per apparaat aan te geven. De techniek die hiervoor nodig is, is nog niet volwassen genoeg om echt een goede filtering te kunnen doen. Met de live weergave kan je al een goede stap zetten om het verbruik van verschillende apparaten te achterhalen. Met de app in de hand kan je apparatuur aan en uit zetten, om te zien wat de impact op je verbruik is.

      We blijven Huisbaasje doorontwikkelen. Misschien dat we in de toekomst wel een dergelijke optie gaan introduceren.

  5. Al sinds enkele maanden gebruiken wij tot volle tevredenheid het Huisbaasje incl. de app.
    Over enkele weken krijgen wij zonnepanelen. Hoe kunnen we het het Huisbaasje aansluiten op de omvormer van de panelen?

    1. Bester Peter,

      Mooi om te horen dat jullie tevreden zijn over Huisbaasje.

      Als je zonnepanelen krijgt, is het inderdaad ook mogelijk om met Huisbaasje de opwek te meten. Dit doen we niet via de omvormer, maar met een kWh-meter. Je kan hier meer lezen over wat je daar precies voor nodig hebt.

  6. Hallo, Af en toe brandt er een rood lampje op de middelste van de 3 meestal dus, gele lampjes. Als ik even beweeg aan de stekker gaat het weer geel branden.

    Dan nog het volgende:
    mei 2018 werd mijn voor en achteruit draaimeter vervangen door het nieuwe gebeuren.
    Helaas werden mijn opbrengsten niet doorgegeven (????) en verrekend maandenlang. Dit wordt ontkend door de meterinstallateurs. Echter op 10 december werd er toch ongevraagd een nieuwe meter geplaatst, veel mooier dan de eerst vervangende. Men schijnt met schattingen te werken als het niet klopt. Ik had wel apart zelf de opbrengst van de zonnepanelen opgeschreven.
    Ik heb zo mijn twijfels over mijn half jaar verrekende zonnepaneelopbrengsten. Vanaf 10 december 2018 is duidelijk op de nieuwe meter te zien hoeveel ik teruglever enz. en vanaf eind januari 2019 kreeg ik keurig elk half jaar een overzicht van alles wat gebruikt en opgebracht was.

    Samenvattend, als je meter volgens jou vreemde waarden geeft, vragen ze een enorm bedrag om het te controleren en dat vind ik niet democratisch(). Je hebt geen enkele controle op het juist tellen van de meters. (????)

    1. Beste Aart,

      Dank je voor je bericht.

      Het klopt dat bij sommige nieuwere slimme meters het middelste lampje op de meetstekker af en toe rood wordt. Dit heeft geen effect op de werking van Huisbaasje. We zijn bezig om te zorgen dat de stekker het lampje ook bij die meters continue groen houdt.

      Op je tweede vraag gaan we, vanwege de privacy, in een openbaar bericht niet in. Het gaat immers om je persoonlijke metingen. We sturen je hiervoor een e-mail.

  7. We hebben huisbaasje nu sinds begin januari, en bevalt ons prima.
    We hebben ook een Kwh-meter tussen de zonnepanelen geplaatst ook dit werkt perfect.
    Maar een ding werkt niet optimaal dat is het “Rustgebruik”, we hebben 20 zonnepanelen en een hybride warmtepomp door het laatste wordt het “Rustgebruik”, scheef getrokken.
    Ik zou graag een Kwh-meter tussen de warmtepomp plaatsen zodat de verwarming appart wordt aangegeven zodat het “Rustgekruik”, meer realistisch wordt.

    1. Beste Gerrit,

      Dank je voor je bericht. Leuk om te horen dat Huisbaasje jullie bevalt.

      Het rustverbruik wordt berekend op basis van de afgelopen drie nachten. Als de warmtepomp ‘s nachts ook werkt, heeft dit dus inderdaad effect op het weergegeven rustverbruik. Op korte termijn kunnen we hier helaas weinig aan veranderen. Technisch is het inderdaad mogelijk het verbruik van de warmtepomp apart te meten, zodat je je overige elektriciteitsverbruik, en daarmee het rustverbruik, los in beeld kan krijgen. Dit zou zeker een interessante toevoeging aan de app zijn. We gaan kijken of we dit in de toekomst mogelijk gaan maken.

    1. Hallo,

      Dank je voor je bericht.

      Dat kunnen we niet met zekerheid zeggen. Weergave van meterstanden is een optie die we overwegen. Maar, in ieder geval, voorlopig zal het blijven bij het laten zien van verbruik.

Laat een reactie achter op Gerrit Holdijk Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *