Ik heb een “Communicatiestoring” in beeld en/of mijn meetset is offline. Hoe kan ik dit verhelpen? (Meetset met één stekker)

Om de meetstekker te verbinden met het internet, moeten je wi-fi gegevens aan de stekker worden doorgegeven. Dit doe je door je telefoon of tablet via wi-fi met de stekker te verbinden en dan in de app je eigen netwerk te selecteren en het wachtwoord op te geven. Bekijk het filmpje of lees de instructie.

Stap-voor-stap instructie

1. Zorg ervoor dat je apparaat is verbonden met je eigen wi-fi netwerk.

2. Open de app. 

3. Als de meetstekker niet verbonden is zal je de melding “Communicatiestoring” krijgen. Druk daar op “oplossen”

4. Nu komt het scherm “Maak verbinding met de meetstekker” in beeld.

5. Ga naar je wi-fi instellingen en maak contact met het netwerk “Meetstekker” (wachtwoord: 123456789). Is het netwerk niet in beeld, steek dan voor de zekerheid de stekker opnieuw in het stopcontact. Na een paar minuten zal het netwerk beschikbaar moeten zijn. In de onderstaande afbeelding is de weergave op een iPhone te zien, op Android zal dit er iets anders uit zien.

N.B. Het is mogelijk dat je telefoon of tablet aangeeft, dat er “geen internet beschikbaar” is op dit netwerk. Dat is niet erg. Er is op dit moment alleen verbinding tussen je telefoon/tablet en de meetstekker, er is geen verbinding naar buiten toe. Maar, dit is ook niet nodig. Er wordt alleen maar verbinding gemaakt met de stekker om je routergegevens aan de stekker op te kunnen geven, zodat de meetstekker met je router kan gaan verbinden.

6. Ga terug naar de app. Nu krijg je het scherm “Verbind de meetstekker met het internet”. Is dit niet het geval, dan kan je proberen in je instellingen nog je mobiele netwerk (3G/4G) uit te zetten. Ga dan daarna weer terug naar de app.

7. Op deze pagina zie je een lijst met netwerken die de meetstekker kan vinden. Selecteer je eigen netwerk en ga naar de volgende pagina.

8. Voer het wachtwoord van je wi-fi netwerk in en geef akkoord.

Let op! Het gaat hier dus om het wachtwoord van je eigen router, niet het wachtwoord van de meetstekker.

9. De app geeft aan dat de stekker probeert verbinding te maken. Na een paar minuten moet de stekker zijn contact hebben met de router en zal je de eerste metingen in beeld krijgen. Is het niet gelukt, dan zal de app na een paar minuten zeggen dat het verbinding maken mislukt is. Druk in dat geval op “Probeer opnieuw” en ga weer terug naar stap 4 van dit koppelproces.

Heb je bovenstaande stappen doorlopen, maar lukt het niet de communicatiestoring op te lossen? Ons serviceteam kan je helpen. Stuur een mailtje naar huisbaasje@aurumeurope.com

Tip: gebruik het mailadres van je Huisbaasje account, dan kan ons serviceteam je sneller helpen.