Ik heb een “Meetstoring” in beeld en/of er komen geen metingen binnen. Hoe kan ik dit oplossen? (Slimme meter)

Als de app een melding “Meetstoring” geeft, betekent dit dat de stekker wel internetverbinding heeft, maar dat er geen metingen doorkomen. Controleer daarom de aansluiting van de P1-kabel. Als de meetstekker contact heeft met de meter, zou het middelste lampje van de stekker groen moeten zijn. Is de kabel goed aangesloten, maar is het lampje toch rood? Probeer dan de kabel in een ander poortje van de stekker te steken. Na aansluiting moet het lampje na een halve minuut groen zijn geworden.

Het is ook mogelijk dat je zonnepanelen hebt en bij de installatie van de set hebt aangegeven dat deze uitgelezen worden met een aparte meter. Als je de set toch niet op een extra meter aangesloten hebt, kan dit voor een foutmelding in de app zorgen. Ons serviceteam kan je helpen. Stuur een mailtje naar huisbaasje@aurumeurope.com

Tip: gebruik het mailadres van je Huisbaasje account, dan kan ons serviceteam je sneller helpen.