Hoe moet ik een nieuw wachtwoord instellen?

Vanaf 24 februari is er een update van de Huisbaasje app beschikbaar voor Android en iOS. In deze nieuwe versie moet je éénmalig je wachtwoord resetten. Het is belangrijk dat de nieuwe app op je telefoon geïnstalleerd wordt en dat je je wachtwoord opnieuw instelt. Na 8 maart wordt het inloggen met je oude wachtwoord (Consumentenbond account) niet meer ondersteund. Zorg dus dat je de nieuwe versie van de app download op je telefoon en tablet.

Het kan zijn dat je telefoon de app automatisch geupdate heeft. Je merkt dat je niet meer kunt inloggen zoals gewoonlijk. Hieronder leggen we uit hoe je een nieuw wachtwoord instelt.

Ben ik nu mijn historie kwijt?

Nee hoor, die blijft gewoon staan. De Huisbaasje app blijft gewoon de oude vertrouwde app. Het enige dat in deze update is veranderd, is dat een wachtwoord voor je Huisbaasje aanmaakt en de algemene voorwaarden accepteert.

Instructie wachtwoord instellen

Stap 1

Zorg dat je de meest recente versie van de Huisbaasje app op je telefoon hebt staan. Dit is versie 1.3.0.

Heb je Android op je telefoon? Ga op je telefoon naar Google Play. Heb je een iPhone? Ga op je telefoon naar de App Store. Download de laatste app release van 24 februari.

Stap 2

Open de Huisbaasje app. Klik op Inloggen.

Stap 3

Je zult merken dat je niet meer kunt inloggen met je gebruikelijke e-mailadres en wachtwoord. Druk op ‘wachtwoord vergeten’.

Let op: kun je nog wel inloggen met je oude gegevens? Dan heb je nog de oude versie van de app op je telefoon staan. Ga terug naar stap 1.

Stap 4

Vul hier je e-mailadres in. Gebruik het e-mailadres waarmee je normaal gesproken inlogt. Dit is hetzelfde adres als waarmee je ooit je Huisbaasje of Consumentenbond account mee hebt aangemaakt. Druk op ‘Verstuur instructies’.

Stap 5

Binnen een paar minuten ontvang je een e-mail van ons met daarin een link om je wachtwoord te wijzigen. Let op: open dit mailtje op je telefoon, niet op je computer.

Tip: je kunt ook het mailtje openen op je computer, met je rechtermuisknop klikken op de blauwe button ‘wijzig je wachtwoord’ klikken en de link kopiëren. Deze link kun je, bijvoorbeeld, via Whatsapp naar jezelf sturen en vervolgens op je telefoon openen.

Stap 6

Als je via je telefoon op de ‘Wijzig je wachtwoord’ knop drukt, opent de Huisbaasje app dit scherm. Je kunt een nieuw wachtwoord aanmaken. Je mag een nieuw wachtwoord invoeren of hetzelfde wachtwoord invoeren als je al had.

Let op: een wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 tekens.

Stap 7

Je kunt nu inloggen met je zojuist aangemaakte wachtwoord. Nadat je de algemene voorwaarden en privacy statement hebt doorgenomen en geaccepteerd, beland je weer in je vertrouwde Huisbaasje dashboard.

Waarom moet ik mijn wachtwoord resetten?

De dienst Huisbaasje is onlangs verhuisd van de Consumentenbond naar Aurum. Om de overdracht definitief te maken, is er een laatste technische update voor de login nodig. Aurum hanteert de hoogste standaard als het gaat om privacybescherming. Daarom laten we onze gebruikers zelf een nieuw wachtwoord aanmaken in plaats van de oude wachtwoorden te verhuizen van de Consumentenbond naar Aurum. Wil je hier meer over weten, kijk dan bij de FAQ Wat doet Aurum met mijn gegevens?

8 thoughts on “Hoe moet ik een nieuw wachtwoord instellen?

    1. Beste S Helder, de app update wordt op dit moment in de App Store en Google Play gezet. Het kan nog enkele momenten duren voordat de update klaarstaat in de stores. Met vriendelijke groet, Team Huisbaasje

        1. Beste meneer/mevrouw Burggraaf,

          Dank u voor uw bericht.

          Versie 17381 is de meest recente versie. Het is mogelijk dat uw telefoon de login ook met de nieuwe versie nog ververst. Vanaf 9 maart wordt deze loginmethode ongeldig gemaakt, dan zal u alsnog een nieuw wachtwoord in moeten stellen. Als u dit alvast wil regelen, kan u uitloggen in de app en daarna met “wachtwoord vergeten” een nieuw wachtwoord aanmaken.

  1. Ik heb nu (na het installeren van de nieuwe versie van de app) meerdere malen geprobeerd om mijn wachtwoord te resetten. Steeds krijg ik de melding dat er een mail onderweg is met een link en verdere instructies. Echter niets van dat alles!
    Hoe nu verder?

    1. Beste Joop,

      Dank je voor je bericht. Vreemd dat je geen resetmail ontvangt. Wij kunnen deze ook niet terugvinden in de verzonden items. We hebben nu handmatig een mail net resetlink naar je toegestuurd.

    1. Beste meneer/mevrouw Richard,

      Bedankt voor de melding. De mails voor die je wachtwoordreset hebt aangevraagd, staan wel in onze verzonden items. Ze zouden moeten zijn aangekomen. Controleer daarom goed of ze niet toevallig in de spambox terecht zijn gekomen.

Laat een reactie achter op service Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *